Week 2/3 - Reisverslag uit Faliraki, Griekenland van Susanne - WaarBenJij.nu Week 2/3 - Reisverslag uit Faliraki, Griekenland van Susanne - WaarBenJij.nu

Week 2/3

Door: Susanne van Gemert

Blijf op de hoogte en volg Susanne

25 Mei 2017 | Griekenland, Faliraki

We zitten alweer in week 3 van mijn buitenland stage.
De dagen gaan erg snel voorbij!
Het is nog mei en dus nog niet heel erg druk in het hotel.
Er zijn op dit moment veel Engelse gezinnen en Duitse stelletjes.
Dit is voor mij gunstig want zo kan ik mijn Engels en mijn Duits een beetje oefenen.
Af en toe wel lastig als ik eerst een heel gesprek in het Duits heb gehad weer om te schakelen naar Engels.

Verder zit ik veel in de info desk. Dit is een houten hokje waar mensen spulletjes kunnen huren zoals tennisrackets, ping pong, balletjes voor het zwembad. Ik moet ervoor zorgen dat de mensen tekenen dat ze deze spullen mee hebben genomen uit het hokje. Deze moeten ze uiteraard ook weer terug brengen.

Ik maak lange dagen de laatste weken. Begin om 9:45 met de meeting. Hier krijgen we te horen wat onze taken zijn van de dag. Daarna hebben we om 12:30 middag pauze en eten we met z’n allen wat. Deze pauze duurt vervolgens tot 14:15. Dan gaan we weer verder met waar we mee bezig waren. Dit duurt tot 17:30. Dan hebben we avond pauze en eten we weer wat met z’n allen. Het buffet bestaat uit allerlei verschillende gerechten. Je kunt zelf lopen en dingen op je bord leggen. Wat ze altijd hebben is gewoon frietjes, vlees en iets van groente. In de middag hebben ze alleen warme dingen. Ik maak dan voor mezelf altijd een soort bruschetta (stokbrood met tomaat). In deze pauze bel ik meestal ook eventjes. We eten om 19:30 met z’n alle en beginnen daarna weer om 20:15 met de mini disco.
Elke avond is er een activiteit. Het verschilt dus per avond waar je aan mee moet helpen. Dit duurt dan tot 00:00.
In de foto staat ongeveer het schema van de dag.

Af en toe help ik ook mee met de spelletjes. We lopen dan langs het zwembad om mensen aan te moedigen dat ze deel moeten nemen aan het spel.

Verder zijn we op onze vrije dag nog naar Rhodos geweest. We wilde graag de taxi-boot pakken alleen die was helaas al weg. Je kunt dan van Rhodos naar Faliraki met de boot. Dit kost 7,50 en je bent zo’n 40 minuten onderweg. Dit willen we graag een keertje doen.

Ben al meer gewend aan de activiteiten en de dagen die ik hier loop. Ik merk dat het steeds makkelijker wordt om mensen aan te spreken. Wat ik wel moet onthouden is dat de gasten het alleen maar leuk vinden om een praatje te maken. Als ik dit onthoudt gaat alles prima en probeer ik mijn Duits en Engels een beetje op peil te houden.

Dit was voor nu mijn afgelopen weken. Hopelijk vonden jullie het weer leuk om te lezen!

Groetjes van Susanne uit het zonnige Faliraki!!!

  • 25 Mei 2017 - 15:10

    Sandra Van Gemert:

    Ha die Suus, fijn om te lezen dat het omgaan met de gasten je al wat beter af gaat! Het zijn inderdaad lange dagen, maar fijn dat je tussendoor met z'n allen ook wat pauzes hebt! Probeer tussendoor lekker te genieten van het mooie weer en de lekkere hapjes! Tot snelx

  • 25 Mei 2017 - 17:01

    Opa Peter:

    Wederom een mooi en positief verslag Susanne. Wij zijn trots op jou. Hopelijk houd je het vol.

  • 26 Mei 2017 - 21:22

    Lisette Heijne:

    Super leuk Susanne!
    Nog veel plezier!

    Groetjes Lisette

  • 27 Mei 2017 - 09:21

    Oma:

    Lieve schat,wat is dit weer een leuk verslag van je belevenissen.Wat zal je straks goed je talen spreken als je thuis komt en een hele ervaring rijker,denk maar zo aan alles komt een einde,aan leuke dingen en ook aan minder leuke dingen.We zij trots op je.

  • 28 Mei 2017 - 12:05

    Peggy Arons:

    Hallo Susanne...Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Er is heel wat te beleven in ons vakantie gebied. We zijn al een paar keer in Rhodos geweest. Wat is het er gezellig, geniet van alles en een fijne tijd van Ome Han en Tante Peggy x x

  • 31 Mei 2017 - 12:13

    Bart:

    Leuk verslag Suus. Ik denk dat je zo weer heel wat ervaring opdoet wat je je leven lang kan gebruiken. De taal leren, omgang met (lastige) gasten, je zelf redden, werkervaring op doen, etc.
    Veel plezier daar en hopelijk denk je aan het eind van de rit: wow dat had ik toch niet allemaal willen missen!
    Groetjes, ome Bart

  • 31 Mei 2017 - 16:13

    Eric Van Gemert:

    Super, graag meer foto's en denk ook aan een selfie !
    Straks ook van Pa en Ma en van de omgeving.

    Groetjes,
    Eric

  • 01 Juni 2017 - 21:39

    John&Claudia:

    Hoi Susanne, jullie doen het toch maar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 18 April 2017
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 5503

Voorgaande reizen:

07 Mei 2017 - 20 Juli 2017

Mijn eerste buitenlandstage

Landen bezocht: